шалабай наталія олександрівна

Посада                                      учитель

Місце роботи                            Боярський академічний ліцей "Лідер"

Освіта                                        Вища, у 2000 році закінчила НПУ ім.М.Драгоманова

                                                   вчитель географії, біології та екології

Стаж роботи                              19 років

Кваліфікаційна категорія         спеціаліст вищої категорії

 Педагогічний портрет

 

     Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості дитини. Використовуючи інтерактивні форми роботи на уроці, опираючись на педагогіку партнерства я створюю умови для активної участі школярів в навчальному процесі. Дитина, відчуваючи себе повноцінним учасником, активніше бере участь у дискусіях, прагне висловити власну точку зору, що в кінцевому результаті приводить до ефективного засвоєння знань та вмінь. Адже без активної самостійної праці не можна досягти глибоких і міцних знань, оволодіти раціональними прийомами навчальної діяльності    Працюючи з дітьми я виконую різні ролі: підтримую дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагаю кожному школяревівиявити ініціативу, самостійність, підтримую прагнення знаходити власний спосіб роботи, аналізувати та оцінювати роботу інших; індивідуально працюю з інтересом дитини (виявляю освітні запити, проектую освітню діяльність, проводжу рефлексію, проектую наступні кроки в освіті).

      Досить ефективною є тьюторська технологія.Третій рік поспіль я працюю над реалізацією тьюторської технології в освітньому процесі.Наш заклад бере участь у Всеукраїнському експерименті «Тьюторство - як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті».Застосовуючи тьюторськітехнологі, я супроводжую учня в реалізації його індивідуальної освітньої траєкторії; допомагаю в актуалізації інтересів і запитів; забезпечую координацію освітніх ресурсів, що здатні допомагати учню в його усвідомленому виборі; спрямовую і консультую учня в обраних формах освітньої діяльності; сприяю формуванню особистої відповідальності учня за свій навчальний досвід, прийняттю рішень щодо своєї подальшої освіти та життєвого шляху; підтримую зусилля учня в оволодінні сучасними засобами самоосвіти, саморозвитку та самоаналізу для освіти впродовж життя.

       Я велику увагу приділяю екологічній освіті та самоосвіті  школярів. Працюючи над створення освітнього простору, співпрацюю з Києво-Святошинським РЦЕНТУМом, Боярським коледжем природокористування і біоресурсів, Боярською лісодослідною станцією. Результатом цієї співпраці стало створення низки науково-дослідницьких проектів під моїм супроводом. («Стан грунтів Київської області»(1 місце в районному етапі захисті МАН), «Дослідження грунтівм.Боярки»(3місце у всеукраїнькому конкурсі винахідницьких і раціоналізаторських проектів еколого-натуралістичного напряму), карта «Забруднення грунтів Київської області», «Вивчення історичного розвитку ландшафту на прикладі м.Боярки»(2 місцев районному етапі захисті МАН), «Дослідження природного ландшафту на прикладі озера Шкільного», «Вивчення особливостей клімату Київської області» , «Зміна ландшафтів Київської області в історичному аспекті»).наші здобутки використовує екологічна агітбригада «Вітаміни», пропагуючи екологічну освіту шляхом мистецтва. Завдяки цьому моя робота не обмежується урочною системою, а переходить в активне позашкілля, що дає дітям можливість практичного застосування предмету.

      Викладаючи дітям географію споглядаю природу не тільки з кабінету, а й полюбляю активний відпочинок. Велопоходи з родиною та друзями по історичних місцях Київщини – моя улюблена справа. Також з учнями вишукуємо мальовничі куточки природи нашого краю. А з вихованцями екологічного гуртка влаштовуємо піші походи, складаємо плани місцевості. Після таких прогулянок діти пишуть есе  або замальовують свої враження.

      Саме здатність педагога організувати навчальну роботу з вирішення творчих завдань, проявлення ініціативи, самостійності є новим професійним орієнтиром у роботі вчителя.

      Учитель – це той, хто думає про своїх учнів після шкільного дзвоника; навчає ставити «правильні» запитання; виступає прикладом вислову «бути відданим своїй справі; запалює іскорки цікавості в очах дітей.

      Я вчуся постійно тому, що кожне покоління вимагає нового підходу до організації освітнього процесу. Як вчитель, вважаю, що в педагогічній науці меж досконалості немає. Вчитись варто все життя. Лише тоді ти будеш відчувати себе впевнено.